Rain - Pay money To my Pain

PTP的最后一张专辑,K的最后一首歌。

我是在K过世后才知道有这个团,也是那时候才开始听他们的歌

我是真的被这主唱沙哑又温柔的嗓子迷住了

但也已经来不及了。

这张专辑是在K离去后成员找其他乐队的主唱们一起录完的

而这首是K本人唱的歌

歌词就像是我对K的感觉,当我知道你时已经晚了

真希望自己早点知道这个乐队。


Sometimes I wanna know why

有时我好奇为什么

One day I'm gonna realize

有天我将会知道

I think of you

我想到了你
In this freezing rain

在这寒冷的雨里
It chills my heart

它寒冷了我的心
I've felt this lost before

我曾经感到如此迷失

I've tried my best

我做了我能做到的最好
From the time we met

从我们第一次见面
If I could start again

若我可以从新开始

I'd make the same mistakes

我还是会犯同样的错

When I close my eyes

当我闭上眼睛
I feel you close to me

我感到你在我身边
If I could rewrite everything

若是我能改写所有
Would it still end?

它是否还是会结束?

I let you slide away

我让你离去

This time it's too late

这次已经晚了

The rain has stopped

雨已经停了
But the streets are wet
但街道仍然湿着

The sky turns gray

天空转变为灰
It's the same everyday

每天都是这样

Your philosophy

你的哲学理论
Is the opposite of me

与我的相反
But in the end

但到最后
All I want is to understand

我只想要理解

When I close my eyes

让我闭上眼睛
I feel you close to me

我感觉你在我身边
If I could rewrite everything

若是我能改写所有
Would it still end?

它是否还是会结束?

Sometimes I wanna know why

有时我想知道为什么
I let you slide away

我让你走了
One day I'm gonna realize

有天我会知道
This time it's too late

这次已经迟了

If I change my view

若是我转换我的视角
The way I look at you

当我看你时
If I could rewrite everything

若是我能改写所有
How would it end?

它还会结束吗?

Somewhere I know that there's sun

我知道太阳存在于某个地方
But our clouds, they block the way

但我们的云,挡住了道路
I swear, I'm gonna find out

我发誓,我会在太迟之前
Before it's too late

找出答案

I think of you

我想着你
In this freezing rain

在这寒冷的雨里
It chills my heart

它寒冷了我的心
I've felt this lost before

我曾经感到如此迷失

I've tried my best

我做了我能做到的最好
From the time we met

当我们第一次见面
If I could start again

若是我能从头再来
I'd make the same mistakes

我还是会犯下同样的错

Your philosophy

你的哲学理论
Is the opposite of me

与我的相反
But in the end

但到了最后
All I want is to understand

我只想要明白你

When I close my eyes

当我闭上眼睛
I feel you close to me

我感觉你在我身边
If I could rewrite everything

若是我能改写所有
Would it still end?

它还会结束吗?

Sometimes I wanna know why

有时我想知道为什么
I let you slide away

我让你走了
One day I'm gonna realize

有一天我会发现
This time it's too late

这次已经太迟

If I change my view

若是我转换视角
The way I look at you

当我看着你时
If I could rewrite everything

若是我能改写所有
How would it end?

它会怎么结束?

Somewhere I know that there's sun

我知道太阳存在于某处

But our clouds, they block the way

但我们的云,他们封住了道路
I swear, I'm gonna find out

我发誓,我会在太迟前
Before it's too late

找出答案

When I close my eyes

当我闭上眼睛
I feel you close to me

我感觉你在我身边
If I could rewrite everything

若是我能改写所有
Would it still end?

它会怎么结束?

Sometimes I wanna know why

有时我想知道为什么
I let you slide away

我让你走了
One day I'm gonna realize

有天我会发现
This time it's too late

这次已经太迟

评论(1)
热度(14)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
© MKK電台 | Powered by LOFTER